onsdag 10 juni 2015

Rosa till sommaren

 Den ljusrosa färgen smyger sig alltid in i vårt hem så här mot sommaren, det känns somrigt och fräscht tycker jag, det behövs inte alls mycket bara några kuddar och några små detaljer som blommor och annat.
Det är alltid så då det närmar sig sommaren, då kommer det rosa....


Rosa och det vita det gifter sig så himlans fint tycker jag, också alla mina linnekuddar, jag älskar skrynkligt linne, linnetyger som bara tvättas och får vara sådär nonchalant skrynkligt, inget strykjärn här inte...haaa..haaa...jag vet att många inte gillar skrynkliga tyger men jag gillar det bara mer och mer, visst använder jag strykjärnet ibland men mest till någon blus eller så.
Väggarna här inne målade jag vita för jaaa få se nu, åren går fort, det är nu 8 år sedan...och jag tycker att de snart behöver fräschas upp, men det tar vi inte nu, inte den här årstiden då vi ska vara ute och dona.
Kraaam Anette

4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Japp japp...rosa är en riktigt fräsch sommarfärg..
Men i år får den vara uppe i tvrummet för jag är inne i min blå period....;)
Å fniss...jag som hatar att stryka anammar nog det skrynkliga jag med..haha..
Kraaaam Katarina

LOPPISLIV sa...

Gillar också rosa och samma här denna tiden kommer alltid lite mer rosa fram, jag har det i vårt sovrum just nu :) kram Paula

Hanna sa...

Du har det så vackert
Hanna

G:a Affären sa...

Gärna skrynkligt året om och gärna rosa den ljusa årstiden.
Så fin och mysig soffhörna du har!

Kramar /Cia