onsdag 29 oktober 2014

Florida !

 Vi bilade runt i Florida i två veckor så vi hann med en hel del och det blev 200 mil i bil !! Vi åkte bl.a ut till det så vackra Key west och här står jag utanför Ernest Hemingways hus, och jag åt förstås av den så berömda Key lime pajen då jag var i Key west, flera bitar och den var gudomligt god, så den måste jag baka här hemma snart.

 Alla hus i Key west är så här söta, trähus med jättefina verandor...


 Här står jag och min Morgan i solnedgången på Treasure island, magiskt vackert ljus eller hur ? Det är något alldeles speciellt att se solen gå ner i havet, det gjorde den i Key west också och då var det fest på stranden alla samlades där.


 Efter två veckors bilande i Florida så avslutade vi det hela med en veckas kryssning i karibien !! Båten är världens största och heter Allure of the seas, och den var stor vill jag lova. Jag ska visa er fler bilder på båten sen, jag har inte hunnit gå igenom alla bilder ännu, man är inte så pigg nu, jetlaggad och allt, men det var en helt underbar resa och vi har fått se så mycket, och båtresan var helt fantastisk, vi utgick från Fourth lauderdale och åkte till Haiti, Jamaica och Mexico.
Kraaam Anette

11 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så fina och bruna ni är och säkert fyllda av D-vitaminer. Vilken härlig bild med er två i kvällssolen, vit sandstrand och du i fin klänning! Inte dumt att komma tillbaka till Kalix med den resan i bagaget inför mörka vintern.
Då min dotter bodde i Florida firade jag också min 50-års dag där och vi passade på att hälsa på släkten.
Kryssning i Karibien låter också härligt!
Jag gissar att Lill Nisse blev tokglad när ni kom hem!

Kramar
Cia

Designe sa...

Ser helt underbart ut! Vilka stränder, vilka hus och vilken båt! :) Låter supernice!
Kram

Sallys hus sa...

Åååå Anette...
Såååå härligt!
det är ju exakt den resan jag drömmer om att göra!
key West och kryssningen. Vi har vänner här i Örebro som gjort just den..
Jag ser fram emot att få se fler bilder.
Å välkomna hem..;) Kan tänka mig att du o Nisse haft rejält pusskalas..♥
Kram Katarina

Anonym sa...

Men tänk om jag hade vetat, då kunde du kommit förbi hos mej i Palm Beach så hade jag bjudit på fika! Så glad att ni hade en lyckad resa här i mitt nya"hem land"!
Kattis

LOPPISLIV sa...

Så fina bilder, er resa ser ut att ha varit helt underbar!! Tänk så mycket ni fått uppleva, härligt!!! Key West ser så mysigt ut, sonen har varit där för några år sedan och sa till mig att - mamma du hade gillat alla fina hus där :-)) fin bild på er på stranden, den måste du rama in!!

Välkommen hem igen!
KRaaaaam Paula

Gabriella sa...

Det ser härligt ut, vilken fin resa det lät som!:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken resa, så varmt och härligt det ser ut. Förstår att det tar tid och ställa om, ni var ju borta så länge. Ser fram emot fler bilder.
Kramar/AM

Jenny sa...

Jösses, vilken resa ni har gjort! Låter helt underbart, jag fantiserar själv om en kryssning.

/Jenny

Marie maräng sa...

Men så härligt det låter! Vilken resa!

Så nu är ni full av minnen, inspiration, utvilade och härligt solbrända! Attans så härligt att ha den laddningen inför vintern :)

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie

anettan sa...

ååå vad det ser härligt ut. Kram Antte

lo shabby di Mila sa...

Complimenti per il tuo bellissimo blog..ti seguiamo sempre. Un abbraccio dall'Italia