fredag 8 augusti 2014

Cafe gardiner i vårt kök

 Jag tycker det är så fint med cafegardiner , det skyddar lite från solen, bra om man har blommor på fönsterbrädorna. Mina har jag inte ens behövt sy, inte ett stygn faktiskt, jag har använt söta kökshanddukar från Greengate som du kan hitta HÄR


Lätt att förändra för då byter man bara till några andra kökshanddukar, till julen får det bli de HÄR de tycker jag är så fina, Greengate har verkligen fina textilier. När jag visar vårt Smeg kylskåp i köket så får jag alltid förfrågningar hur jag tycker det är, jag fullkomligt älskar kylskåpet, men...idag så hade jag nog valt bort frysskåpet högst upp för det tar bort för mycket utrymme från kylen, för Smeg är mindre än alla andra kylskåp, något att tänka på för er som funderar på ett Smeg, vi har en frysbox i källaren så det räcker gott också får man lite motion då man ska hämta frysvaror :)
Redan Fredag !! Då unnar vi oss något gott eller hur ?
Jag toklängtar till måndag för då åker vi ner på inköp till Stockholm !! Tjooohooo...
Kraaaam Anette

7 kommentarer:

Längs en grusväg sa...

Vad gulligt, får mig att tänka på min mormor som alltid prydde sina fönster med spets. :)

toves sammensurium sa...

Så utrolig skjønt,godt med litt forandring fra alle liftgardinene (som jeg selv forøvrig elsker også)!Så smart å bruke GG kjøkkenhåndduker også!Det ble nydelig!
God helg!
Toveklem :)

G:a Affären sa...

Det var söta cafégardiner och de tar inte heller bort en massa ljus, bara de värsta för blommorna. Smegskåpen behöver då inte byggas in för de är så snygga! Har kikat på de högre men de är väl dyra.
Ha det så kul i Stockholm, det är alltid roligt och spännande med inköp!

Men först, ha en trevlig helg!
Kramar
Cia

Hanna sa...

så fint
Ha en fin kväll!
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med gardinerna, och så enkelt! Då kan man byta efter årstid, både dina sommar och jul är jättefina.
Kramar/AM

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag har också cafégardiner i köket, tycker det är så fint... Kul med Formex och jag älskar ditt kylskåp också!

Kram
Petronella

Tinas bo sa...

Älskar de där bulliga kylskåpen :)
Vad fint med cafe' gardinerna..

Kraaam
Tina