måndag 11 oktober 2010

En Smeg låda !!

Kolla vad jag har fått tag i !! En bullig brödlåda i plåt som ser ut precis som vårt kylskåp !!
En Smeg låda...



Visst kan man tro att det är samma märke ? Men det är det inte,
jag har fått tag i lådan i den fina butiken Mig och Alice, klicka på namnet så hamnar du där !



Samma färg och samma form, det kan ju inte bli bättre..fniss..
Så nu har den gröna lådan som stod på hyllan under bordet fått flytta på sig, den står nu inne i skafferiet i stället...
I helgen gjorde vi ett ryck i köket igen, vi har liksom haft en liten svacka, jag visar nästa gång vad som blev gjort.
Ha det så bra alla
Kraaam Anette

41 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin låda, och så jättelik ditt kylskåp! Melinda har mycket fint, jag har köpt en krokbräda av henne, kanske får den i lådan idag.
Ska bli roligt och se mer från ditt kök.
Kramar
AnnaMaria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Otroligt att du hittade en sådan brödlåda. Jättefin.. Hoppas att helgen varit bra. Ha en riktigt bra måndag. Ktam

Norrfrids Eija sa...

Ja, det är brödburkarnas Rolls Royce, precis som ditt kylskåp!
Ha en bra dag!

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!

Men ja, åh det är ju en SMEG-låda (!) Så himla fin!!!

Härligt att ni jobbat vidare i köket, ibland behöver man åausa lite. Vi har också gjort ett litet ryck, så nu är det inte så mycket kvar :)

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

*pausa

hemtrevnad marie sa...

Å, verkligen fin...gillar Melindas sortiment!
Svacka vet jag inte, den var då väldigt kort i såna fall, hihi!
Här har vår svacka varat i evigheter ....suck....
kraam

hagagården sa...

Jätte snygg låda,passar så bra in i köket med ditt fina kylskåp.
kram o ha en fin dag.
ninni

Vita små hjärtan sa...

Åååå den är så fin! Har sett den, skulle vilja ha en!
ha en fin dag.
Kram Agnetha

Pilgården-Susanne sa...

Den var fin men jag gillade den gröna ännu bättre! Lite färg tycker jag är snyggt. Köket blir jättefint!
Kram Susanne

Pilgården-Susanne sa...

Den var fin men jag gillade den gröna ännu bättre! Lite färg tycker jag är snyggt. Köket blir jättefint!
Kram Susanne

Norregård sa...

Hej!!!
Visst är det en läcker låda prcis som ditt kylskåp!!!!

Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, den brödburken har jag spanat in också! Jag skulle ha den intill min cremefärgade hängande lampa och dremfärgade köksvåg tänkte jag men har inte blivit av jag köpt ngn, den är jättesnygg och den såg verkligen ut som en kusin till ditt fina kylskåp:) den grönan lådan du hade där älskade jag dock också...Soliga hösthälsningar fr Nordingården

Vintage House sa...

Hej
Den passar perfekt där:)
Vad kul att du tittade in hos mig igår, skickar mer info ikväll
kram
sandra

lantromantik sa...

Perfekt ju , kan inte bli bättre..

Mvh Jenny

Gårdsromantik sa...

Visst är den fin - jag har den i ljusblått till stugan :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Line fra huset på landet sa...

Så morsomt. Også helt prikk lik i fargen som kjøleskapet da;)
Passe jo utmerket der du satte den..ved siden av.
Spennende med kjøkkenet..
Ha en super ny uke.
Klem fra Line

Beas sa...

Oj...så fint VITT golv. Jag har också vitt golv, men det är inte alltid (om någonsin?) det är VITT!

Börjar överväga att måla det smutsgrått istället...med stänkvisa röda fläckar för att kamouflera dotterns fläckar efter tomat.

Frøken Jægers Hus sa...

Ja de der ble jo venner med en gang!! Fantastisk deilig kremfarge og de runde gode formene. Kjøkkenet ditt er blitt en Dream come true!! Grattis!
klem, H

Pia sa...

Ååh, vilken godisbit! Trulsig och bamsig! Härlig!

Ha en finfin vecka Anette!!

Kraaam/Pia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken läcker låda !!!!Bara så nice precis som ditt kylskåp.Ska bli skoj att få se mera av ditt härliga kök.Ha en skön måndag rara du Kram Rita ♥

Annas skattkammare sa...

Vilken fin! Passade ju perfekt till den fina kylen! Ett sådant kylskåp står verkligen högt på min vill ha lista.. och ett skafferi med för den delen =)
Kram /Anna

Jill sa...

Perfect match and a perfect place for your box - what a brilliant match. Look forward to seeing more photos of your kitchen.
Jillx

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Jag älskar alla SMEG's grejer, det är så snyggt. Lådan hade jag faktiskt inte sett tidigare :-)
Hälsningar Tyra

Anonym sa...

Å vilken fin låda! Jag har letat efter en sådan här. Ska kolla in denna butik!

Renoveringslusten kan inte vara på topp jämt, men jag längtar verkligen efter att få se resultatet. Vi har börjat med köket nu i helgen och jag behöver era råd. Kika gärna in hos mig och delta i tävlingen.

Kram Linda

Eileen sa...

Lådan är perfekt till kylskåpet!!! Så snyggt:)

Vitaloppan sa...

Så fiiiiin låda. Jag har letat en brldlåda ett tag på min sambos begäran och den var så fin så nu kanske jag äntligen har hittat en:) tack för inspiration. Vackert kök! Snart är vi nog klar med vårat också. Pustar ut;)
kram Linda

Ruter & Hjerter sa...

For en flott boks! Kult at den lignet så på ditt smeg kjøleskap:)

Amelie sa...

Jättefin låda! Vad roligt att den hade samma form och färg! Är verkligen jättelikt smeg! Kram Amelie

Hem o Hav sa...

Vilken fin låda! Passar ju perfekt både färg och form, grattis!
Kram Katta

Lara sa...

Your smeg fridge is so cute! And how wonderful you have found a matching box. You know what I really like about you Anette? I love how you show how excited and full of joy you are about your finds! I get just as excited and happy too about mine, heehee. Also I think it is so cute that you are the last post that pops up fresh on my sidebar to read right before bed. It must be morning over in Sweden when it's late night blog surfing time over here for me! Love your blog!
:)
Lara

Lisas torp sa...

Så snygg den är och passar ju perfekt!
Lisa

gamla skolan sa...

Hej Anette ! Lådan är fin och passar precis till smegen . Jag har en nästan exakt likadan , som jag köpte på Bagaren och Kockens nätbutik ! Kramar Susanne ♥

katarina sa...

Hallå där!

Ja den där är jättefin!
Stod o höll i en likadan förra veckan..men vi får inte plats med den någonstans.....:(
Men skoj är det ju att den passar så bra till Smegen...hihi...
Kram o ha en toppendag!
Katarina

Ljuva Drömmar sa...

Hihi, den passar ju perfekt :) du kan du!

Jag förstår att ni behövde en liten paus så som ni har jobbat med erat kök. Det har verkligen gett resultat, det ser underbart ut. Ska bli kul att se vad mer ni har gjort.

Önskar dig en härlig vecka, kramar Maria!

Anonym sa...

Underbart läckert brödskrin,som gjort för ditt nya kök.
Ha en underbar dag....
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Valloittava valkoinen sa...

So great box! and your kitchen is so beautiful!

Anu

Fröken Grön sa...

Som handen i handsken ju! Får medge att jag fortfarande blir grön av avund varje gång jag stöter på någon som äger ett SMEG-kylskåp, - något snyggare får man leta efter, och du har verkligen valt den (enligt mig) allra snyggaste färgen!
Blev lite nyfiken på vad det var för grön låda du förpassade in till skafferiet, - får ta mig en titt bakåt här på bloggen, hehe!
Må så gott!
/Anna-Karin

Fröken Grön sa...

P.S. Du, den var också grann! D.S

Min Skattkammare sa...

Hej där vännen!
Den är som klippt å skuren till finfina köket!
Åhhh, det var längesen jag skrev hos dig. Har inte känt mig riktigt inspirerad.....vet inte varför, är nog mest trött.....
Man måste inte jämt skriva heller, tiden räcker inte till allt man vill ibland.
Men du finns i mina tankar.....:o)
Ha det så bra!
Kramar i massor
Kicki

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Gokväll!

Hihi!
Du kan verkligen de där med pricken över i:et, SÅ HIMLA FINT du har det =)
Kram kram

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Men vilken söt låda... Sån skulle passa i mitt kök - ja, kylskåpet också ;-) Det är sååå fint.

Kram från Australien♥