tisdag 30 mars 2010

Påsk pynt

Jag har gjort en krans av björkris, på enklaste sätt. Den la jag på en zinkbricka och i mitten fick några trä ägg ligga, de äggen har jag haft i många år nu, men de är lika fina ännu...Brickan har jag ställt på köks bordet nu.



Min lilla fina höns bur som jag köpte i en antikaffär för några år sedan, den får såklart komma fram nu till Påsk..



Tittut..en liten höna bor där inne..den är så charmig den lilla buren, tänk vad de kunde göra fina saker förr i tiden...det var allt för idag, vi syns i morron igen !
Kraaam Anette

44 kommentarer:

Dreamy Whites sa...

This is so sweet!
Thank you for sharing! I love the wooden eggs!
I love your little chicken cage!
Have a wonderful day!
Take Care,
Maria
California, USA

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad söt den lilla buren är!
Ha en finfin dag vännen!
Kramis/LenaS

Pia sa...

Så gulligt litet hönhus du har!!! Lite annorlunda påskpynt!

Kram, kram!!!!
-Pia-

My Sunshine ♥ sa...

Oj så fint. Kul me´buren =)
Ha en underbar påsk!

Kraam
Therese i Boden

Millygarden sa...

kul att du delar med dig lite av ditt påskpyssel! Jag behöver få lite inspiration för här har vi bara ris och vimpeln med glad påsk men inget mer.

Ha en bra dag!
kram Marina

hagagården sa...

Hej hopp
Men vilken gullig liten hönsbur du har,gulligt med den lilla fågeln som kikar fram.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Vintage House sa...

Härlig krans enkelt och snyggt..
hönsburen gillade jag så läcker..
ha en härlig dag vännen
kram
sandra

Västbacken sa...

Hönsburen är så söt.

Kram

DustyLu sa...

I always enjoy see your post! Lovely talent! ~lulu

Lisas torp sa...

Vilken härlig påskstämning hos dej!
Vackert med björkkransen och äggen!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Så fint det blev medkransen och äggen på bordet. Söt liten bur oxå. Ha en fin dag.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh, den lilla buren med hönan tycker jag är så fin. Kommer ihåg när du visade den efter du målat, en underbar prydnad och ta fram varje år. Gillar bordsdekorationen, enkelt och fint.
Ha en fin tisdag
Goa kramen
AnnaMaria

livet på utanäs sa...

Hönan i buren är såååå söt ...
Det är kul att ta fram samma saker varje år när det är Jul och Påsk.

Dessvärre har inte mina Påsk saker dykt upp än , men häromdagen poppade Maileg tomtarna upp , lite sent kanske eller är det ovanligt tidigt =)

Ja,ja det kommer ju en ny jul , och Påsk =)
Ha en fin dag ,här skymtar soool...

Kram Sussi O

Unknown sa...

Det enkla är oftast det finaste!
Roligt med lite påskinspiration.
Kram Anna

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint med äggen i kransen och din lilla bur är ju för söt. Ha en riktigt bra dag Kram Aydan

Levindas Värld sa...

Vilken söt liten hönsbur du lyckats få tag på, jättemysig :)

Och att något så enkelt som lite ris och några ägg kan bli så otrolig dekorativ, ljuvligt!

Önskar dig en fin tisdag och en härlig påsk framöver!

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert Anette, hade själv en sådan krans förra året på min glasbricka...det får nog bli en i år också!:)
kraam

Fruädel sa...

Men vilken fint litet hönshus!!! Du har så mycket fina små detaljer i dina gömmor! kram på dig duktiga fina du!/tess

hällkulla sa...

Nämen, så söt liten hönsbur, den gillar jag verkligen! :)
Fin krans du har gjort, enkel och snygg!

Ha en fin dag!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Tittut vilken fin höna i fågelbur och den kransen och äggen, det allra vackraste påskpynt man kan tänka! Mycket snyggt!!

Mari.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Anette,
vilket vackert påskpynt - enkelt och vackert. Och din höna är ju helt gudomlig, Ha en underbar påsk. Hälsningar Monica

Anonym sa...

Hej Anette
Vilka fina bilder.... och snacka om "buren" så söt är den!
Ha en underbar tisdag
Kram Nina

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Vackert Anette!
Oj vad jag gillar din lilla bur, så söt! =)
Hur jobbar ni under påsken? Jag kör skärtorsdagen & A-M tar påskafton..=4 lediga dagar! Lyx!
Ha det gott Vännen!
Kramar Camilla

Amelie sa...

Vad fint du gjort! Smart ide det där med brickan och björkriset!
Buren tyckte jag om väldigt mycket!
Ha en fin dag! Varma hälsningar / Amelie

Unknown sa...

Det enkla är ofta det vackraste!

Så fin liten bur du fått tag på, helt ljuvlig.....

Önskar dig en härlig påskhelg med massor av go mat och gemenskap med vänner och familj.

Kramisar Jeanette

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Vad fint med en liten påskkrans av björkris! Det är sånt påskpynt jag gillar. Får lite panik när jag ser allt grilligt och grällt påskpynt i affärerna.

Buren är så fin!!!

Kram och ha en fin dag ♥
Mia

Unknown sa...

Simple and beautiful! I like it

Beso

VINTAGE

Tulipa sa...

Hej Anette!

Vilket fint påskpynt!
Jag måste plocka franm lite hemma också... När man grejar mycket i butiken så orkar man inte så mycket av pyntandet hemma...men nåt måste jag fixa idag!
Gilla ditt rede och äggen, det enkla fina...det är oftast det bästa!

Kram Mariette

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag har lite svårt för mycket påskpynt.
Men det är det enkla som är vackrast. Ditt arrangemang var alldeles lagomt.

Kram Viveka

Two sa...

Vakker påskepynt!!

liven sa...

Åh så koselig dette lille buret var!!
Ha en fin tirsdag :o)

ANETTESHUS.COM sa...

Så vakker og enkel påskepynt, Anette:)

Ha en riktig fin påske!! Kos deg! Nyt fridagene!

Klem klem
Anette:)

Anonym sa...

Snyggt och stilrent påskpynt med björkkransen. Kram Sofia

Moa sa...

Vilket fint påskpynt!

Jag har nyligen börjat läsa din blogg och jag ville bara säga att jag tycker att den är jättefin och inspirerande :)

Ha det bra!
Moa

Loveforpiemonte sa...

I enjoyed your blog very much, So count me in as a new follower.
Wish you a nice week,
greetings Madelon (Holland)

Kamomilla sa...

Den där lilla buren minns jag att du köpte! jösses så tiden gått fort!!
Vackert med kransen och äggen. Less is more, så är det bara.

Jenny sa...

Vilken ljuvlig liten hönsbur du har Anette och så fint du pyntat med kransen och äggen:)

Ha en trevlig påskvecka!

kraam Jenny

Norregård sa...

Vilken söting den är den där lilla buren!!!

Kram Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Hej Anette! Så fint du pyntat! Och så vackra bilder du visar från boken- jag kan knappt bärga mig innan jag får den! =)
Kram /Anna

fröken knopp sa...

Så fina grejor Anette!!
Varma Kramar Elin

ARKinterior sa...

ÅÅÅ så fint !! Bra ide med bjørk.kvistene...og det lille buret-underbart:)
Klem

Vända blad sa...

Å det där var jättefint! Enkelt & vackert på samma gång =)
Kram Maria

Margareta sa...

Finfint hönshus.Björkriskrans och ägg där i mitten sen kan det bli påsk.
kram Margareta

Inspiration i vitt sa...

hej, jag kommer så väl ihåg när du köpte den där lilla buren när du var i Stockholm, vilket minne man har va hihi, söt som bara den är den i alla fall. Ja nu närmar sig påsken, jag vet vad jag ska göra, jag ska jobba fem nätter denna vecka så min påsk tillbringas på hospitalet.
påskkramar till dig/Ingela.